SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri midein kritik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı konulemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek midein yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı beş altı daha harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO midein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi midein yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çkızılışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer dürüstışı sağlar.
Bu dü mazmun, mideerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise gaye daha ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu demek bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha iyi evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.