Klima cihazının tarihi insaniyet derece eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor getirmek derunin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin sutaş gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya sarrafiyelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mehabetli kullanım düzlükını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya sarrafiyelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanlar, daha aldırmaz ve cömert yaşayabilmek derunin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima fazla olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut ustalıkyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek istek etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok başkalık evet. Artık klima sıfır ustalıkyerlerinde kimesne çalışmak istememektedir. Önce ustalıkyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor apareyı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın ferahlamak derunin kullanılan bir aparey olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak derunin yeğleme edilen aparey yapmıştır. Klima kullanım alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye sarrafiyelamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde berenarı karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana mutabık seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, mevsuk montaj uygulamalarının binalmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ahiz maliyetinin nezdinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima apareyı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak küçümencik bir muayene binalmalıdır.